ترفندهای افزایش رتبه سایت در گوگل

درباره طراحی سایت و محتوا نویسی

دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۰۳

ترفندهای افزایش رتبه سایت در گوگل

۷ بازديد
تکنیک ها و ترفندهای افزایش رتبه سایت در گوگل
بالا بردن رتبه سایت در گوگل
 
1. کلمه کلیدی را انتخاب کنید که با محتوا مطابقت داشته باشد.
 
شما باید کلمه کلیدی را انتخاب کنید که برای مخاطب هدف شما جذاب باشد. مهم نیست که چه کلمات کلیدی در گوگل بیشترین بازدید را دارند، باید هدف کسب و کار خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن کلمات کلیدی را انتخاب کنید.
 
یک محتوای معمولی باید بین 500 تا 1500 کلمه باشد. اگر کمتر باشد به احتمال زیاد گوگل آن را در نظر نخواهد گرفت و اگر بیشتر باشد احتمالا کاربران را خسته می کند. نکته مهم این است که از این تعداد کلمه، تقریباً 2 تا 5 درصد آنها باید کلیدواژه انتخابی باشد. اگر این چگالی خیلی کم باشد، ممکن است گوگل متوجه آن نشود و متن شما با کلمه کلیدی ارتباطی نداشته باشد. اگر بیشتر باشد، ممکن است متن شما هرزنامه از طرف Google باشد. رعایت چگالی کلمات کلیدی نقش موثری در افزایش رتبه سایت در گوگل دارد.
 
2. محتوای خاص، قابل فهم و مفید را منتشر کنید.
 
داشتن محتوای کپی شده از سایت های دیگر می تواند صدمات جبران ناپذیری به اعتبار سایت شما در گوگل وارد کند. داشتن محتوای سبز و غیر تکراری می تواند باعث افزایش رتبه سایت در گوگل شود. محتوای سایت شما نیز باید مطابق با هدف اصلی آن باشد. داشتن محتوای غیر مرتبط با کسب و کار شما باعث کاهش اعتبار سایت شما نزد کاربران می شود و سایت شما نامربوط شناخته می شود و به سرعت از آن حذف می شود. این فرآیند رتبه شما را در گوگل تا حد زیادی کاهش می دهد.
 
اگر مطالب قابل فهم و مفید باشد کاربر در سایت می ماند و به آن توجه می کند. کاربر هنگام مطالعه محتوای سایت باید احساس کند که در حال خواندن یک مقاله جالب است. باید متن را به خوبی بر اساس زیرعنوان دسته بندی کنید و از تصاویر جذاب در آن استفاده کنید. همچنین نباید از اصطلاحات پیچیده استفاده کنید و جملات و پاراگراف ها را تا حد امکان کوتاه و مفید بسازید.
 
3- عنوانی هوشمندانه و جذاب برای مقاله خود انتخاب کنید.
 
واضح است که کاربران بیشتر روی عناوین جذاب کلیک می کنند. افزایش نرخ کلیک و بازدید از سایت در نهایت باعث افزایش رتبه سایت در گوگل می شود. همه مقالات و حتی عکس ها و ویدئوهای سایت شما باید عنوان جذابی داشته باشند تا مخاطب را حفظ کند.
 
4- تصاویر و ویدیوهای وب سایت را بهینه کنید.
 
اندازه و کیفیت تصاویر و ویدئوهای استفاده شده در سایت نقش مهمی در بالا بردن رتبه سایت در گوگل دارد، اما این همه ماجرا نیست. این تصاویر و ویدئوها باید با یکدیگر و با استفاده از عنوان و کلمه کلیدی به محتوا مرتبط باشند. این به شما رتبه بهتری در کلمه کلیدی می دهد و همچنین در جستجوی کلمات مشابه دیده خواهید شد.
 
5- لینک های داخلی و خارجی مناسب ایجاد کنید.
 
داشتن لینک خارجی به سایت های محبوب یکی از عوامل افزایش اعتبار سایت و افزایش رتبه سایت در گوگل می باشد. اگر این کار را انجام دهید، محتوای محتوای شما به درستی برای گوگل مشخص می شود. اطمینان حاصل کنید که لینک خارجی به سایت ها معتبر و قوی است.
 
همچنین می توانید پیوندهایی به سایر صفحات سایت خود را در محتوای خود قرار دهید. در انتخاب لینک داخلی باید هوشمندانه عمل کنید، مثلا اگر از کلمه کلیدی محتوای دیگری در متن محتوا استفاده کرده اید، آن را به عنوان لینک داخلی در نظر بگیرید. این روش با تجربه ثابت کرده است که مفید است.
 
6- سعی کنید لینک مقالات خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
 
اگر محتوای شما مفید و کاربرپسند باشد، کاربران آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک می گذارند و از این طریق تعداد بازدید از سایت شما افزایش می یابد. همچنین این فرآیند به طور نامحسوسی باعث افزایش رتبه سایت در گوگل می شود. حتما در انتهای تمامی مطالب، دکمه اشتراک گذاری را در انواع شبکه های اجتماعی قرار دهید.
 
7- یک نقشه سایت منظم و اولویت بندی شده برای سایت خود ایجاد کنید.
 
صفحات و نقشه های سایت معمولی باعث می شود که گوگل راحت تر و سریع تر در سایت شما حرکت کند. این باعث افزایش رتبه سایت در گوگل می شود. گوگل با ایجاد صفحات جدید و قرار دادن URL آن در نقشه سایت می تواند آن را تشخیص دهد.
جهت اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه کنید.
http://raahbar.net/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.