چرا وب سایتتان را ترک می کنند؟

درباره طراحی سایت و محتوا نویسی

دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۰۳

چرا وب سایتتان را ترک می کنند؟

۶ بازديد
چرا اکثر کاربران وب سایت شما را به سرعت ترک می کنند؟
1) طراحی سایت ضعیف
 
اولین و مهمترین دلیل خروج کاربران از وب سایت به دلیل طراحی خسته کننده آن یا به طور خلاصه تجربه کاربری بد وب سایت است. لینک های شکسته یا لینک های غیرفعال نیز می توانند باعث شوند که کاربران به سرعت وب سایت شما را ترک کنند.
 
بنابراین برای افزایش زمان ماندگاری کاربران در وب سایت و بهبود تجربه کاربری، باید طراحی سایت خود را به یک تیم حرفه ای و ماهر بسپارید.
 
2) عدم ارتباط با کاربران
 
تجربه کاربری خوب یکی از مهم ترین عوامل برای هر وب سایتی است. کاربران ممکن است به وب‌سایت شما بیایند و نیاز به کمک داشته باشند، اما اگر نتوانید فوراً نیازهای آنها را برآورده کنید، مطمئناً ناامید می‌شوند و ممکن است به سرعت وب‌سایت شما را ترک کنند.
 
طبق مطالعات انجام شده، 44 درصد از مشتریان بر این باورند که توانایی پرسش و پاسخ در هنگام خرید یکی از مهم ترین ویژگی های یک وب سایت خوب است.
 
شما می توانید با بازدیدکنندگان خود ارتباط برقرار کنید و نیازهای آنها را با امکان چت آنلاین در وب سایت خود شناسایی کنید.
 
3) محتوای ضعیف
 
مطمئناً محتوا یکی از مهمترین بخش های یک وب سایت است و شما باید قبل از انتشار محتوا از کاربردی بودن و مرتبط بودن محتوای شما از نظر دستور زبان، محتوا، قابل درک بودن و تجربه اطمینان حاصل کنید. محتوای شما باید با کلمه کلیدی شما مرتبط باشد و بتواند اطلاعات مفید و مفیدی را به مخاطب منتقل کند. بد نیست بدانید که محتوای تصویری مانند عکس و فیلم نیز نقش مهمی در جذب بازدیدکنندگان سایت و بهبود تجربه کاربری دارند.
 
4) پنجره های بازشو
 
تبلیغات آزاردهنده ای که با کلیک بر روی برخی سایت ها نمایش داده می شوند، تجربه ای مشترک برای همه ماست. به این صفحات که برای تبلیغات، اطلاع رسانی و یا در اینترنت استفاده می شود، پاپ آپ می گویند.
 
همانطور که گفتیم این صفحات وب برای بسیاری از بازدیدکنندگان آزاردهنده هستند. به ندرت پیش می آید که بازدیدکنندگان روی این پنجره های پاپ آپ کلیک کنند. این می تواند کاربران را مجبور کند تا در اسرع وقت وب سایت شما را ترک کنند. اگر بتوانید با رعایت اصول خاصی از پاپ آپ ها به درستی استفاده کنید، پاپ آپ ها می توانند تاثیر مثبتی بر نرخ تبدیل مشتری و تعامل کاربر داشته باشند.
 
5) وب سایت را برای تلفن های همراه بهینه نکنید
 
همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید، تعداد جستجوهای انجام شده توسط موبایل از سال 2015 روند صعودی داشته و در سال 2018 به 52 درصد رسیده است. دسترسی داشته باشید و در نتیجه ایجاد وب سایت های بهینه شده برای گوشی های هوشمند بسیار مهم است. به یاد داشته باشید که اگر وب سایت شما کاربر پسند نباشد، احتمالاً به دلیل تجربه کاربری کم، طیف وسیعی از مشتریان خود را از دست خواهید داد.
 
 
6) دیر بارگذاری سایت
 
یکی دیگر از مواردی که باعث می شود کاربران خیلی سریع وب سایت شما را ترک کنند، زمان بارگذاری بالای سایت است. اکثر افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند مدت زیادی منتظر بارگذاری وب سایت شما نمی مانند. اگر بارگذاری وب سایت شما بیش از 4 ثانیه طول می کشد، باید این مشکل را حل کنید، زیرا 4 ثانیه زمان زیادی در دنیای اینترنت است. (برای رفع این مشکل می توانید با ما تماس بگیرید.)
 
ممکن است شما وب سایت خود را دوست داشته باشید و اصلا متوجه آن نباشید، اما این می تواند برای بازدیدکنندگان وب سایت شما آزار دهنده باشد. گفته می شود که کاربران فقط 5 ثانیه یا کمی بیشتر منتظر می مانند تا وب سایت شما بارگذاری شود و در غیر این صورت آن را ترک می کنند. بهینه سازی نوع و اندازه تصاویر، اجتناب از افزونه های غیر ضروری و تغییر مسیر از جمله روش هایی است که می تواند زمان بارگذاری وب سایت ها را کاهش دهد.
 
7) در دسترس نبودن صفحه "تماس با ما".
 
یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود مخاطبان شما در مورد صحت کسب و کار شما تردید داشته باشند، نبود صفحه «تماس با ما» در سایت است. بسیار مهم است که اطلاعات تماس آنها را ارائه دهید تا در صورت لزوم با شما تماس بگیرند.
 
برخی از وب سایت ها نیز فرم های تماس را برای مشتریان ارائه می دهند تا اطلاعات خود را وارد کنند و به آنها گفته می شود که به زودی با آنها تماس گرفته خواهد شد. همه اینها تأثیر زیادی بر تصمیمات بازدیدکنندگان دارد و آنها را متقاعد می کند که در وب سایت شما بمانند یا نه!
 
 
 
8) فرآیند پرداخت پیچیده
 
این روزها، مشتریان همه چیز را واقعا ساده و آسان می خواهند. اتلاف وقت برای پر کردن فرم های پیچیده یا مراحل پرداخت آنلاین اضافی برای مخاطبان شما بسیار آزاردهنده است و می تواند تجربه بدی را در ذهن آنها ایجاد کند. اگر فرآیند پرداخت در وب سایت شما بسیار پیچیده و زمان بر است، باید نگران آن باشید زیرا ممکن است مشتریان شما به همین دلیل وب سایت شما را ترک کنند. بنابراین، بهتر است فرآیند پرداخت شما ساده و آسان باشد تا تجربه کاربری مفیدی داشته باشید.
 
 
 
علاوه بر دلایل ذکر شده در بالا، ممکن است دلایل خاص دیگری نیز برای بالا بودن نرخ پرش وب سایت شما وجود داشته باشد، در صورت نیاز می توانید با راهبر تماس بگیرید و یا برای رفع این مشکل اقدام کنید.

اگر می خواهید صفحات خاصی از یک سایت را دانلود کنید

اگر می خواهید به صفحات خاصی از یک وب سایت به صورت آفلاین دسترسی داشته باشید، مرورگرتان خیلی راحت این کار را برای شما انجام می دهد. شما می توانید کل صفحه را با تمام اجزای آن دانلود کنید و بعد آن را دوباره به صورت آفلاین در مرورگرتان مرور کنید.

در ادامه نحوه انجام این کار را توضیح می دهیم:

در رایانه های شخصی

برای دانلود صفحات خاصی از یک وب سایت در ویندوز، مک و لینوکس، همان موقع که با مرورگرتان مشغو بازدید از صفحه سایت هستید، کلیدهای Ctrl + S را روی صفحه کلیدتان فشار بدهید. فرقی نمی کند از چه مرورگری استفاده کنید، فقط این کلیدها را فشار بدهید تا کادر “Save page” ظاهر شود. بعد می توانید صفحه سایت را هر جایی که دلتان خواست ذخیره کنید. دانلود وب سایت برای استفاده آفلاین

به این ترتیب، این صفحه به صورت یک فایل HTML و یک پوشه حاوی تمام داده ها ذخیره خواهد شد. شما می توانید هر زمان که به اینترنت دسترسی نداشتید فایل HTML را باز و به صفحه ذخیره شده سایت مورد نظرتان بروید.سایت بازی آنلاین کودکانه رایگان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.